17 Ocak 2020 Cuma

Benim Kitaptan Dünya'm 📚: Kelebek İzleri - Merve Nur Demirtaş 🌎⭐

Merhaba Sevgili Okuyucu✨❤

Tamamen hayal kırıklığı olan bir kitap ile karşınızdayım. Ne yazık ki kitap önerim olarak değilde, önermediğim kitap olarak bu paylaşımı yapıyorum. Yine de zevkler ve renkler dersek şayet, bir göz gezdirin derim tabi.. 🤷‍♀️
Kitabımıza gelecek olursak, yaz aylarında yayına giren ve konusunun tam olarak ne olduğunu anlayamadığımız ve saçma sapan bir son ile hatta bazen bir son bile verilmeden bitirilen diziler gibi. Okunmasa da olur cinsten yani...
Kitabın başından sonuna kadar gerçekten "Bu yazar ne anlatmaya çalışıyor yahu?" diyorsunuz. Fazlaca uzatılmış melankolik cümleler, gereksiz ayrıntılar ve yarım kalan hikayeler bütünü bence.
Hikayenin başkahramanı kızımız ile oğlumuz çocuk yaşta arkadaş oluyorlar ve birbirlerine bağlanıyorlar ve aslında kızın elinde olmayan sebeplerden ötürü bir şekilde ayrı düşüyorlar. En başında bu olay bana çok saçma geldi; iletişim çağında nasıl bu insanlar birbirlerine ulaşamıyorlar ya da yani bu oğlan o yaşta bir kızın ailesine karşı çıkamayacağını anlayamıyor mu? Neyse. Bir zaman sonra elbette bir şekilde karşılaşıyorlar. Bu sırada oğlumuzun bir ilişkisi var falan. Kız tabi gene melankolik, gene melankolik, gene melankolik. Bir ara ailesiyle sıkıntı yaşıyor, öğretmeninin evinde kalıyor. Neden? Yani Türkiye şartlarında hangi aile buna müsaade eder ben anlamıyorum. En kötü kızını eve dönmeye ikna edemeyen aile bir yurda falan yerleştirir. Bu kısım da cidden çok saçma geldi bana. Ki zaten öğretmeni de kıza aşık oluyor sonunda. Esas oğlumuz da o arada hem esas kızımızdan uzak durmaya çalışıyor hem de kıskanıyor. En sonunda esas kızımızın bir hastalığı olduğu anlaşılıyor ve her şey çözülüyor. Hop kızımız yurt dışına gidiyor, sanki ülkemde doktor kalmamış gibi! Esas oğlumuzda sevgilisinden ayrılıyor kızın yanına gidiyor falan. İşin garip tarafı esas oğlumuzun babası ile esas kızımızın annesinin de ilişkisi var evleneceklerdi kız hastalanmadan önce. Sonuç olarak esas oğlumuz saçma sapan bir sebeple ölüyor. 
Yemin ediyorum yazarken bayılma isteği geldi bana. 
Gayet melankolik, insana baygınlık getiren, basit bir konusu ve sonuca bağlanmamış bir çok maddesi olan bir kitap. Okuyacak tek bir kitabınız kalmadığında elinizde sadece bu kitap varsa açıp okuyabilirsiniz ama o bile gereksiz. 
Kitap bana başka birinden geldi ben de başladığım kitabı mutlaka bitiririm bu sebeple sonuna kadar okudum ama cidden benim için bir işkenceydi.
Kesinlikle tavsiye etmiyorum. 
Okumayın. 😊

Şimdilik benden bu kadar. :)
Yeni paylaşımlarda yine buluşalım sevgili okuyucum.
Hoş kal.
Hoşça kal. ❤


- yazmazsamolmaz
- kubraslisen


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yazmasamolmaz